Přeskočit na obsah

Historie SCM sahá až do roku 1935, kdy Nicola Gemmani a Lanfranco Aureli, odborníci na strojní a slévárenské práce, začali spolupracovat. V roce 1952 vyrobili svůj první dřevoobráběcí stroj, který navrhl Giuseppe Gemmani, inženýr, který byl shodou okolností Nicolovým synem. Krátce poté byly uvedeny na trh B2, B3 a nejslavnější „neporazitelný B4“, které mohly provádět čtyři typy obrábění: hoblování povrchu, hoblování tloušťky, řezání kotoučem a děrování.

V krátké době se svou značkou „Invincible“ společnost SCM zkompletovala celou řadu klasických strojů, které jí umožnily dobýt všechny trhy, čímž se stala předním světovým výrobcem. SCM hned od počátku zavedlo výrobní systémy, které byly založeny na použití běžných standardních komponent a jednotek používaných pro několik modelů, a položily tak základy konceptu modularizace.

V 60. letech 20. století se k zakladatelům připojili Adriano a Alfredo, synové Lanfranca Aureliho, kteří spolu s Giuseppem Gemmanim vedli a zajistili růst společnosti.

V roce 1976 SCM vyvinula první obráběcí centra a systémy na masivní dřevo pro dveře a okna. V polovině 80. let zahájila akviziční kampaň, která měla upevnit globální vedoucí pozici SCM.

V roce 1984 bylo rozhodnuto o sloučení se skupinou Mahros a v roce 1985 o akvizici společnosti Minimax, předního výrobce špičkových strojů pro kutilský trh. V letech 1986 až 1987 byly dokončeny tři akvizice, jejichž cílem bylo rozšířit podíl na trhu. Prvním, který byl získán v roce 1986, byl Gabbiani, přední výrobce dělících pil.

V roce 1987 se pak ke skupině SCM Group připojily další dvě společnosti: DMC, špičkový výrobce brusek, a Morbidelli, se kterou SCM vstoupila do sektoru strojů na zpracování plošných dílců. V roce 1992 byly dokončeny dvě další důležité akvizice. Routech, se kterou SCM vyvinula technologii pro zpracování dřevěných prvků pro bytový průmysl, a Stefani, výrobce olepovaček hran.

V pozdějších letech, prostřednictvím dalších akvizic a vývoje produktů (Superfici v roce 2004, CPC a Sergiani v roce 2006, Celaschi v roce 2007) skupina rozšířila svůj sortiment do takové šířky a hloubky, která neměla v tomto odvětví obdoby.